Често задавани въпроси при използване на ЕИС на КФН
Какъв браузър да използвам за достъпване на ЕИС на КФН?
Необходимо е да бъдат използвани актуални версии на браузъри „Google Chrome“ или „Microsoft Edge“.
Мога ли да използвам КЕП, издаден на юридическо лице?
Това не е възможно. За достъпване на ЕИС и създаване на профил е нужно да бъде използван КЕП на физическо лице.
В процеса на подписване с КЕП при подаване на заявление за електронна услуга, получавам съобщение „Грешка по време на процеса на подписване“.
Препоръчително е лицето, което е собственик на използвания КЕП, да се свърже с издателя на КЕП, предоставяйки следната информация:
- Какъв браузър е използван (ЕИС е сертифициран за „Google Chrome“ и „Microsoft Edge“).
- Лог файл от инсталираното „B-Trust BISS“ приложение.
- Какво удостоверение е конфигурирано в „B-Trust BISS“ приложението, което може да бъде проверено в меню “Избор на Удостоверение от“. По подразбиране трябва да бъде избрано “Карта Токен“, възможно е издателят да изисква избор на “Хранилище на Windows“.
Какво е нужно, за да извършвам подписване с КЕП в ЕИС на КФН?
Освен наличие на валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) под формата на четец (т.нар. „флашка“) или чрез мобилно приложение, е необходимо и приложение „B-Trust BISS“ на „Борика“ АД. Приложението трябва да бъде инсталирано и стартирано на работната станция, за да бъде възможно извършване на подписване с КЕП в ЕИС на КФН. Приложението „B-Trust BISS“ е налично за изтегляне и инсталиране през страницата на производителя - https://www.b-trust.bg/services/software
Нямам инсталирано „B-Trust BISS“ приложение, а в процеса на подписване получавам грешка, че е необходимо да инсталирам това приложение.
Необходимо е приложение „B-Trust BISS“ на „Борика“ АД да бъде инсталирано и стартирано на работната станция, за да бъде възможно извършване на подписване с КЕП в ЕИС на КФН. Приложението е налично за изтегляне и инсталиране през страницата на производителя - https://www.b-trust.bg/services/software
Имам инсталирано „B-Trust BISS“ приложение, но в процеса на подписване получавам грешка, че е необходимо да инсталирам това приложение.
В този случай е необходимо да бъдат изпълнени следните стъпки в описаната поредност:
- Да бъде рестартирано „B-Trust BISS“ приложението.
- В приложението „B-Trust BISS“, в меню “Избор на Удостоверение от“ да бъде избрано “Карта Токен“, освен ако издателят не изисква избор на “Хранилище на Windows“. Целта е в лог-файла да бъде записана използваната карта и, съответно да може да се провери дали е съвместима с BISS приложението.
- Да бъде направен нов опит за подаване. Ако проблемът не се разреши, моля, новият лог файл да бъде изпратен на нас и на издателя на използвания КЕП.
При опит за достъпване (логване) на профил на лице в ЕИС на КФН с избор на опция „Е-АВТЕНТИКАЦИЯ“, системата ме препраща към екран със съобщение „Неочаквана грешка“.
Тъй като тази услуга не се поддържа от КФН, е необходимо да се обърнете за съдействие към Държавна агенция „Електронно управление“.
Какво е необходимо, за да използвам електронните услуги през ЕИС на КФН?
Необходимо е да заявите достъп до съответните електронни услуги чрез подаване на заявление „Заявление за ползване на Е-услуги“ в секция „Публични електронни услуги“ на Вашия профил или в съответната секция на https://eis.fsc.bg/
Важно: Моля, да се има предвид, че заявяването на достъп не е заявяване на самата електронна услуга. Заявяването на достъп до дадена услуга изисква одобрение и едва след получаването на одобрение за тази услуга,, тя става налична в профила на потребителя и може да бъда подавана през основното меню на профила (секции „Електронни административни услуги“ или „Електронни услуги за предоставяне на регулярна информация“) в контекста на избраното представлявано лице от наличния списък. Всички услуги с одобрен достъп за даден контекст са видими в съответните секции на профилното меню.
Важно: Моля, да се има предвид, че заявяването на достъп не е заявяване на самата електронна услуга. Заявяването на достъп до дадена услуга изисква одобрение и едва след получаването на одобрение за тази услуга,, тя става налична в профила на потребителя и може да бъда подавана през основното меню на профила (секции „Електронни административни услуги“ или „Електронни услуги за предоставяне на регулярна информация“) в контекста на избраното представлявано лице от наличния списък. Всички услуги с одобрен достъп за даден контекст са видими в съответните секции на профилното меню.
След избор на електронна услуга получавам съобщение, че нямам достъп до нея.
Когато не се намирате в профилната си страница в ЕИС, са видими всички съществуващи електронни услуги, но тези, до които нямате одобрен достъп, са налични само за преглед. В този случай, при избор на услуга се получава уведомление, че нямате достъп до избраната услуга. За да бъде заявена необходимата електронна услуга, трябва да бъдат извършени следните стъпки:
- Влизане в профила чрез бутон „Вход“ в електронния портал на ЕИС на КФН (ако вече не сте влезли).
- Избор на желания контекст на представлявано лице, като:
- При наличие на лице под надзора на КФН, след името в скоби е изписан видът на лицето, рефериращ към регистъра на КФН, където то е вписано, например „(Застрахователи)“.
- При все още невписано в регистър на КФН лице, то е означено с „(Кандидат)“
- Избор на съответната електронна услуга от секция „Електронни административни услуги“ или „Електронни услуги за предоставяне на регулярна информация“ през профилното меню.
- Ако не намирате необходимата електронна услуга е необходимо да заявите достъп до нея чрез подаване на заявление „Заявление за ползване на Е-услуги“ в секция „Публични електронни услуги“ във Вашия профил или на https://eis.fsc.bg/
Намирам се в профила си в електронния портал на ЕИС, но не виждам секциите за избор на електронни услуги, до които имам одобрен достъп.
Секциите са видими при избор на контекста на лицето, което представлявате, и от името на което сте заявили достъпа до тези електронни услуги. Изборът на контекст става от списъка, наличен в горния десен ъгъл на профила. Ако в списъка виждате няколко лица, уверете се, че избирате правилното лице.
Важно: За да бъде ясно различимо лице, което се намира под надзора на КФН, след името в скоби е изписан видът на лицето, рефериращ към регистъра на КФН, където то е вписано, например „(Застрахователи)“. При все още невписано в регистър на КФН лице, то е означено с „(Кандидат)“.
Важно: За да бъде ясно различимо лице, което се намира под надзора на КФН, след името в скоби е изписан видът на лицето, рефериращ към регистъра на КФН, където то е вписано, например „(Застрахователи)“. При все още невписано в регистър на КФН лице, то е означено с „(Кандидат)“.