Често задавани въпроси при използване на ЕИС на КФН

Необходимо е да бъдат използвани актуални версии на браузъри „Google Chrome“ или „Microsoft Edge“.
Това не е възможно. За достъпване на ЕИС и създаване на профил е нужно да бъде използван КЕП на физическо лице.
Препоръчително е лицето, което е собственик на използвания КЕП, да се свърже с издателя на КЕП, предоставяйки следната информация:
  1. Какъв браузър е използван (ЕИС е сертифициран за „Google Chrome“ и „Microsoft Edge“).
  2. Лог файл от инсталираното „B-Trust BISS“ приложение.
  3. faq-help
  4. Какво удостоверение е конфигурирано в „B-Trust BISS“ приложението, което може да бъде проверено в меню “Избор на Удостоверение от“. По подразбиране трябва да бъде избрано “Карта Токен“, възможно е издателят да изисква избор на “Хранилище на Windows“.
Освен наличие на валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) под формата на четец (т.нар. „флашка“) или чрез мобилно приложение, е необходимо и приложение „B-Trust BISS“ на „Борика“ АД. Приложението трябва да бъде инсталирано и стартирано на работната станция, за да бъде възможно извършване на подписване с КЕП в ЕИС на КФН. Приложението „B-Trust BISS“ е налично за изтегляне и инсталиране през страницата на производителя - https://www.b-trust.bg/services/software
Необходимо е приложение „B-Trust BISS“ на „Борика“ АД да бъде инсталирано и стартирано на работната станция, за да бъде възможно извършване на подписване с КЕП в ЕИС на КФН. Приложението е налично за изтегляне и инсталиране през страницата на производителя - https://www.b-trust.bg/services/software
В този случай е необходимо да бъдат изпълнени следните стъпки в описаната поредност:
  1. Да бъде рестартирано „B-Trust BISS“ приложението.
  2. В приложението „B-Trust BISS“, в меню “Избор на Удостоверение от“ да бъде избрано “Карта Токен“, освен ако издателят не изисква избор на “Хранилище на Windows“. Целта е в лог-файла да бъде записана използваната карта и, съответно да може да се провери дали е съвместима с BISS приложението.
  3. Да бъде направен нов опит за подаване. Ако проблемът не се разреши, моля, новият лог файл да бъде изпратен на нас и на издателя на използвания КЕП.
Тъй като тази услуга не се поддържа от КФН, е необходимо да се обърнете за съдействие към Държавна агенция „Електронно управление“.
Необходимо е да заявите достъп до съответните електронни услуги чрез подаване на заявление „Заявление за ползване на Е-услуги“ в секция „Публични електронни услуги“ на Вашия профил или в съответната секция на https://eis.fsc.bg/
Важно: Моля, да се има предвид, че заявяването на достъп не е заявяване на самата електронна услуга. Заявяването на достъп до дадена услуга изисква одобрение и едва след получаването на одобрение за тази услуга,, тя става налична в профила на потребителя и може да бъда подавана през основното меню на профила (секции „Електронни административни услуги“ или „Електронни услуги за предоставяне на регулярна информация“) в контекста на избраното представлявано лице от наличния списък. Всички услуги с одобрен достъп за даден контекст са видими в съответните секции на профилното меню.
faq-help
Когато не се намирате в профилната си страница в ЕИС, са видими всички съществуващи електронни услуги, но тези, до които нямате одобрен достъп, са налични само за преглед. В този случай, при избор на услуга се получава уведомление, че нямате достъп до избраната услуга. За да бъде заявена необходимата електронна услуга, трябва да бъдат извършени следните стъпки:
  1. Влизане в профила чрез бутон „Вход“ в електронния портал на ЕИС на КФН (ако вече не сте влезли).
  2. Избор на желания контекст на представлявано лице, като:
    1. При наличие на лице под надзора на КФН, след името в скоби е изписан видът на лицето, рефериращ към регистъра на КФН, където то е вписано, например „(Застрахователи)“.
    2. При все още невписано в регистър на КФН лице, то е означено с „(Кандидат)“
      faq-help
  3. Избор на съответната електронна услуга от секция „Електронни административни услуги“ или „Електронни услуги за предоставяне на регулярна информация“ през профилното меню.
    faq-help
  4. Ако не намирате необходимата електронна услуга е необходимо да заявите достъп до нея чрез подаване на заявление „Заявление за ползване на Е-услуги“ в секция „Публични електронни услуги“ във Вашия профил или на https://eis.fsc.bg/
Секциите са видими при избор на контекста на лицето, което представлявате, и от името на което сте заявили достъпа до тези електронни услуги. Изборът на контекст става от списъка, наличен в горния десен ъгъл на профила. Ако в списъка виждате няколко лица, уверете се, че избирате правилното лице.
Важно: За да бъде ясно различимо лице, което се намира под надзора на КФН, след името в скоби е изписан видът на лицето, рефериращ към регистъра на КФН, където то е вписано, например „(Застрахователи)“. При все още невписано в регистър на КФН лице, то е означено с „(Кандидат)“.
faq-help